Jak szybko odzyskać swoją figurę po ciąży

Stan błogosławiony najczęściej wiąże się z zyskaniem kilku zbędnych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet chciałoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, żeby skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O upragnioną wagę dobrze zatroszczyć się już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby katować się drastyczną dietą. Organizm przyszłej matki wymaga trochę więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego jedzenia i słodkich przekąsek może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Plusem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, aby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To położnik decyduje, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o wymarzoną sylwetkę są regularne spacery z dzieckiem. Przyniosą one korzyści zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast chodzić powolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Kilogramy po ciąży będą znikać w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała sposobność, by zrelaksować się. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać dawną figurę. Jednocześnie, nie zajmują dużo czasu, którego zwykle brakuje świeżo upieczonym matkom.